Rohlík, ktorého hodnota presahuje 1 miliardu USD, pôsobí v Nemecku pod
značkou Knupsr.de. V roku 2021 začal operovať v Mníchove, v roku 2022 vo
Frankfurte nad Mohanom a v apríli tohto roka v Berlíne. V najbližších
rokoch chce po ďalšom kole získavania finančných prostriedkov rozšíriť
svoje operácie do ďalších 15 nemeckých miest a zrejme skupina čoskoro
vstúpi na burzu.
"Máme vyhliadnutý Hamburg, ktorý by bol ďalším mestom," uviedol
zakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti Tomáš Čupr. Skupina potom
zrejme bude musieť získať ďalšie peniaze. Podľa Čupra by Rohlík v
strednodobom horizonte mal vstúpiť na burzu.
V minulom roku bol ziskový na domácom českom trhu, kde začínal v roku
2014, ako aj v Maďarsku, ale celkovo skupina spálila približne 20
miliónov eur z dôvodu nákladov na expanziu v Nemecku, uviedol Čupr.
Internetový obchod s potravinami, ktorý sa zameriava na zákazníkov
využívajúcich rýchle doručenie a široký sortiment produktov z miestnych
zdrojov, investoval do automatizácie svojich distribučných centier, aby
zvýšil efektivitu a ponúkol viac možností doručenia, uviedol Čupr.
"Na firemnej úrovni v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov dosiahneme vyrovnanú bilanciu vrátane celého nemeckého rastu," uviedol Čupr. "Berlín a Frankfurt budú páliť hotovosť ďalších 18 mesiacov," povedal a dodal, že mníchovské operácie sú už ziskové.
"Vieme, ako zarobiť peniaze v regióne strednej a východnej Európy, a teraz máme príklad, ako byť ziskový v Nemecku," dodal Čupr.
Keďže len približne 2 % Nemcov využíva online dodávku potravín v
porovnaní s približne 8 % v Británii, nemecký trh má podľa analytikov
veľký rastový potenciál.